ПОЛОЖЕННЯ
про відкриті обласні
змагання школярів
з автомодельного спорту
на 2009-2010р.р.
I. МЕТА І ЗАДАЧІ
1.1. Широка пропаганда і
популяризація автомодельного спорту серед шкіл, що вчаться, і позашкільних
установ.
1.2. Розвиток раціоналізаторських
і конструкторських здібностей учнів.
1.3. Виявлення обдарованих дітей
і робота з ними.
1.4. Обмін досвідом роботи.
ІІ. КЕРІВНИЦТВО І ОРГАНІЗАЦІЯ ЗМАГАНЬ
2.1. Організація і проведення
змагань покладається на ДОЦНТ та ІТУМ.
2.2. Безпосереднє проведення
змагань здійснює Головна суддівська колегія згідно "Правил проведення
змагань" і дійсного Положення, діючих на рік проведення змагань.
2.3. Склад Головної суддівської
колегії затверджує координаційно-методична рада з автомодельного напрямку та
ДОЦНТТ та ІТУМ.
2.4. Попередні заявки на участь у
змаганнях надсилати до 1 січня за адресою:
2.5. У день приїзду на змагання для суддів проводиться
семінар-практикум.
ІІІ. УЧАСНИКИ ЗМАГАНЬ І ДОПУСК ДО ЗМАГАНЬ
3.1. До участі в обласних змаганнях допускаються
команди шкіл і позашкільних установ області та окремо запрошені команди
інших областей. Вік учасників змагань не старше
19 років на рік проведення (окрім
обумовлених програмою).
3.2. Очолює команду і несе відповідальність за
життя і здоров'я дітей - тренер-керівник.
3.3. Кожна команда повинна
представити суддю, вік якого не молодший 18 років.
3.4. Кожен учасник команди має
право виступати в двох класах моделей в особистому заліку. А до командного
заліку входить тільки два кращих результати різних класів.
IV.
МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
4.1. Витрати, пов’язані з участю
команд у змаганнях (проїзд, житло та харчування) віднести на рахунок відряджуючих
організацій.
4.2. Паливом учасники змагань не
забезпечуються.
4.3. Витрати, пов’язані з
організацією та проведенням змагань, несе ДОЦНТТ та ІТУМ
V.
НЕОБХІДНА ДОКУМЕНТАЦІЯ
5.1. На кожну команду подаються
такі документи:
- заявка на участь у
змаганнях;
- класифікаційні залікові
книжки спортсменів (при наявності);
- довідка від лікаря;
- паспорт або свідоцтво
про народження (оригінал);
- учнівський квиток;
- страховий поліс.
5.2. Команди або учасники, які
допустили порушення Положення, програми, виклику та інших регламентуючих
документів, а також не представивши одного дорослого суддю, до змагань НЕ ДОПУСКАЮТЬСЯ!
VІ. ПРОГРАМА ЗМАГАНЬ
6.1. Особисто-командна першість для
старших школярів з категоріями моделей:
Е-1 – гоночна модель ДВС 1,5 куб.мм з приводом на
колеса;
Е-2 – гоночна модель ДВС 2,5 куб.см з приводом на
колеса;
АМ-1 - гоночна модель з повітряним гвинтом ДВС 1,5
куб.см;
АМ-2 - гоночна модель з повітряним гвинтом ДВС 2,5
куб.см;
К-1 – кордова модель-копія з ДВС 1,5 куб.см з
приводом на колеса;
К-2 – кордова модель-копія з ДВС 2,5 куб.см з
приводом на колеса;
ЕЛ-1 - кордова модель-копія з електродвигуном
живлення до 36 В;
Склад команди 9 чол.: 7
учасників, 1 суддя, 1 тренер-керівник.
Командна першість визначається по
найбільшій кількості очок, набраних учасниками змагань в 7-ми класах моделей.
Бали нараховуються відповідно до зайнятого місця по кожному класу моделей. Кожен учасник має право виступати в
двох класах моделей. В залік командної першості рахується не більше двох
показників.
ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ: привозити 2
команди.
6.2. Особисто-командна першість
для молодших школярів з категоріями моделей:
РМ-1 - контурна модель з гумовим двигуном, що працює на скручування з котушковим
редуктором;
АМ-1 - гоночна модель аеромобіля з повітряним
гвинтом (з гумодвигуном);
ЕЛ-3 - об'ємна кордова модель (цивільна) з
електродвигуном;
ЕЛ-4 - об'ємна модель (військова) з
електродвигуном;
Склад команди: 4 учасників,
суддя, тренер-керівник.
Вік 14 років на рік проведення
змагань. Командна першість визначається по найбільшій
кількості очок, набраних учасниками в
4-х класах моделей. Бали нараховуються відповідно до зайнятого місця по кожному
класу моделей. Дозволяється привозити
2 команди. Кожен учасник має право виступати в двух класах моделей.
6.3. Особисто-командна першість
для старших школярів з категоріями радіокерованих моделей:
РЦА -
радіокерована модель-копія з електродвигуном;
РЦБ -
радіокерована модель вільної конструкції
з електродвигуном;
БАГГИ - радіокерована модель для групових гонок,
виготовлена в масштабі 1:12;
РЦЕ-10- радіокеровані модель з електродвигуном для групових гонок;
РЦЕ-12 - радіокеровані модель з
електродвигуном для групових гонок;
ДТМ-10 (ТС-10) – копія керована по радіо з
електродвигуном для групових гонок, виготовлена в М 1:10;
Склад команди: 6 учасників,
суддя, тренер-керівник.
Командна першість визначається по
найбільшій кількості очок, набраних учасниками змагань в 6 класах моделей. Бали
нараховуються відповідно до зайнятого місця по кожному класу моделей.
ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ: привозити 2
команди.
VІІ. УМОВИ ПРОВЕДЕННЯ ЗМАГАНЬ
7.1. Для ходових випробувань
кожному учаснику надається 2 спроби по 3 хвилини кожна.
7.2. Якщо спроби покажуть
однаковий результат, місця можуть бути розподілені таким чином: в результаті
додаткового заїзду (в тому випадку, якщо результат заїзду не впливає на
розподіл місць між іншими учасниками) або по сумі двох спроб. Право вибору дане
Головному судді змагань.
7.3. Бали, що нараховуються
учасникам відповідно до зайнятого місця:
I місце - 300
ІІ місце - 255
ІІІ місце - 210
ІV місце - 180
V місце - 165
VI місце і далі через 15 очок.
7.4. ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ учасникам
змагань виступати з 2-ма різними класами моделей за команду.
7.5. На змаганнях ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ
використовувати електричний стартер з автономним живленням напругою постійного
струму до 36 Вольт.
VІІІ. ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО МОДЕЛЕЙ
8.1. Моделі повинні відповідати
"Правилам проведення змагань по автомодельному спорту" і даному
Положенню.
8.2. На моделях ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ
встановлювати будь-які дизельні двигуни.
8.3. Двигун моделі аеромобіля
повинен бути закопотований.
8.4. Паливо для двигунів
стандартне: гас - 45%, ефір - 33%, касторка - 22%. ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ!!!
застосування присадок в паливі.
8.5. Допуску моделей-копій до
змагань є: відповідність масштабів кратне одиниці, відхилення від масштабу + 2%
і заміряються наступні параметри: довжина, ширина, база, колія. Допускається не
більш одного відхилення від заміряних величин. Моделі-копії повинні мати
візуально-подібний салон з обов'язковою наявністю сидінь (повна кількість),
рульового колеса і панелі приладів. Моделі із закритим салоном повинні мати
остеклення відповідно прототипу, бокові стекла можуть бути напів опущені, але
наявність їх обов'язкова. Моделі з відкритим салоном повинні мати обов'язково
манекен водія (голова,
плечі, руки, сегмент керма).
8.6. Гоночна модель повинна бути
забезпечена шпорою, виготовленою із сталевого дроту діаметром не менше 2 мм., перешкоджаючої її перекиданню. Кінець
шпори повинен бути зроблений з твердого
сплаву або ролик на кінці.
8.7. Розміри кордової планки для
гоночних моделей і способи їх кріплення повинні відповідати "Правилам проведення
змагань".
ІХ. ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО МОДЕЛЕЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
9.1. Моделі повинні мати
хороший естетичний вигляд і відповідний дизайн (моделі власної конструкції).
9.2. Довжина моделей РМ-I і АМ-I
до
9.3. На моделях повинна бути
передбачена зупинка двигуна за допомогою вимикача.
9.4. Розміри кордових планок:
діаметр отвору не менше
9.5. Моделі ЕЛ-3 і ЕЛ-4
запускаються по кругу радіус =
9.6. Моделі АМ-2 та РМ-1 повинні
мати контур кузова автомобіля. Гумовий двигун має бути відкритим.
9.7. Оцінки на якість
виготовлення:
- відомий міст |
1 - 5 |
балів |
- провідний міст (окрім
аеромобіля) |
1 - 5 |
" |
- колеса |
1 - 5 |
" |
- форма кузова (якість) |
1 - 5 |
" |
- якість фарбування |
1 - 5 |
" |
- силова передача (у
МІЛІГРАМ) |
1 - 5 |
" |
- рама |
1 - 5 |
" |
- деталювання |
1 - 5 |
" |
- дизайн моделі |
1 - 5 |
" |
X. НАГОРОДЖЕННЯ
10.1. Команди, які зайняли І, ІІ, ІІІ місця
нагороджуються грамотами ДОЦНТТ та ІТУМ та кубками.
10.2. Призери особистої першості
нагороджуються дипломами ДОЦНТТ та ІТУМ відповідних ступенів та медалями.
10.3. Керівники команд-призерів
нагороджуються грамотами ДОЦНТТ та ІТУМ.